یزدفردا: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

به گزارش یزدفردا: رضا نصیری امروز هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری شهرستان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران بعنوان افرادی که در خط مقدم عرصه تولید جهاد می‌کنند، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تامین معیشت کارگران مهمترین مسئله برای اعضای کمیسیون کارگری شهرستان کرمان است و رصد مطالبات کارگران در برنامه کمیسیون قرار دارد تا هرچه سریعتر به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

معاون فرماندار کرمان ضمن تشریح اقدامات سال گذشته گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته بحران، بازرسی از واحدها و رفع تنش در مراکز تولیدی از اقدامات موثری بوده که در سال گذشته به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان صورت گرفته، افزود: یکی از دلایل مهم وقوع تنش در جامعه کارگری، نداشتن اطلاعات لازم از دستورالعمل‌ها و نداشتن آگاهی لازم از حقوق و تکالیف کارگر و کارفرماست که طبیعتا اطلاع رسانی در این زمینه موجب کاهش تنش و اعتراضات می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا